گل های طلایی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1

بازهای رایانه ای
بازی های رایانه ای




گل های طلایی

یکی از بهترین بازی های ورزشی این نسل که هر سال بازیکنان زیادی را به سمت خودش جذب می کند، نسخه های جدید سری بازی های FIFA هستند. استودیوی کانادایی EA Sports هر سال با عرضه نسخه های جدیدتر این عنوان، هیجان این ورزش بسیار محبوب را به خانه ها می آورد. جدا از اینکه این عنوان در سرتاسر دنیا طرفدار دارد، تیم سازنده نیز هر سال سعی کرده تغییراتی را در بازی ایجاد کند تا نسخه های جدید در مقایسه با گذشته حرفی برای گفتن داشته باشند.

گرافیک

اولین تغییری که در FIFA 13 به چشم می خورد، بهبود طراحی صورت بازیکنان و ستاره های فوتبال است. در این نسخه، شاهد هستیم که طراحی ها بهتر از نسخه های قبلی به نظر می رسند و نمایش های بهتری را از خود نشان داده اند. دلیل بهتر شدن این قسمت، استفاده از تکنولوژی ای به نام Dimensional Imaging  است که در Mo-Cap صورت در برنامه های مختلف به کار می رود. FIFA 13 نیز از این تکنولوژی استفاده کرده و نتیجه، این شده که صورت های بهتر و بازیکنان بیشتری را مشاهده می کنید که چهره آن ها در بازی Mo-Cap شده اند.

بعد از این موضوع، اضافه شدن انیمیشن های بیشتر، باعث شده که حرکات بازیکنان بسیار طبیعی و زیباتر به نظر برسند. بسیاری از این انیمیشن ها را در مکان های شلوغ و در درگیری های تن به تن مشاهده می کنید. تعداد آن ها آنقدر زیاد است که در هر لحظه ممکن است که شما را غافلگیر کنند. بهبود Impact Engine نیز باعث شده که برخوردها طبیعی تر و انیمیشن ها روان تر و زیباتر اجرا شوند. اصلاحاتی که در IE صورت گرفته، باعث شده که شاهد اجرای انیمیشن های بی مورد و حرکاتی نباشیم که با بدن و اندام بازیکنان تناسبی ندارند. نورپردازی و طراحی کلی بازیکنان و استادیوم ها نیز همچنان در سطح خوبی قرار دارد، اما تغییر محسوسی نسبت به سال گذشته نداشته اند.

موسیقی/صداگذاری

قسمت گزارشگری همچنان در این نسخه نیز جلب توجه می کند و گزارشگران معروف این سری، به شکل بسیار خوبی در این بازی گزارشگری کرده اند. دیالوگ ها بسیار زیاد، تفسیرهای بسیار جالب و اطلاعات مختلفی که آن ها از بازیکنان، سابقه بازی های صورت گرفته بین تیم ها و... می دهند، از نکات جالب توجه این قسمت به حساب می آیند. صداسازی صورت گرفته در استادیوم ها نیز هیجان مورد نیاز را به بازی منتقل می کند و شما را در قلب یک مسابقه فوتبال قرار می دهند. تشویق ها برای تیم های مطرح، متفاوت هستند و این موضوع نیز می تواند برای دوستداران تیم های مختلف هیجان انگیز باشد. موسیقی های متنوع و خوبی هم برای منوها لایسنس شده اند که باعث می شوند زمانی که در منوها قرار دارید، دچار افسردگی نشوید!

گیم پلی

FIFA 13 در قسمت گیم پلی همچنان پیشرفت های قابل توجهی را پیش روی شما قرار می دهد. یکی از این تغییرات، اضافه شدن سیستمی به نام First Touch Control است. با این سیستم، بازیکنان می توانند پاس های ارسالی برای آن ها را بهتر کنترل کنند و به نوعی توپ را با پا نگه دارند و بعد با آن حرکت کنند. این حالت بسته به قدرت، فاصله توپ و شکل ارسال آن، متفاوت عمل می کند و باعث می شود که بازیکن مورد نظر کنترل بهتری روی توپ داشته باشد. تغییر در سیستم دریبل ها و ضربه های آزاد نیز از دیگر قسمت های جالب توجه به حساب می آید. دریبل های بیشتری برای بازی طراحی شده و همین طور اجرا کردن آن ها نیز نیاز به مهارت خاصی دارد که اگر در آنجام آن ها استاد شوید، بازی برای شما هیجان دیگری خواهد داشت.

همچنین در ضربه های آزاد نیز می توانید 3 بازیکن را پشت توپ قرار دهید و حتی بازیکنی از تیم خود را در خط دفاعی حریف قرار دهید. بهبود هوش مصنوعی در زمان حمله و دفاع نیز باعث شده که شاهد اشتباهات کمتر بازیکنان در این صحنه ها باشیم. از دیگر المان های جدید اضافه شده به FIFA 13 می توان به بخشی به نام Catalog اشاره کرد که مضامین بسیار جالبی را در اختیار شما قرار می دهد. در هر مسابقه ای که در FIFA 13 انجام می دهید، میزان مشخصی XP بدست می آورید. حتی در زمان قبل ورود به مسابقات نیز، بجای آنکه با بازیکن خود حرکات نمایشی انجام دهید، چالش هایی پیش روی شما می گیرند که انجام دادن آن ها نیز به شما XP مشخصی می دهد.

با بدست آوردن این XPها می توانید به قسمت Catalog بروید و برای خود مضامین جدیدی را آزاد و از آن ها استفاده کنید. به طور مثال، می توانید حرکات خوشحالی پس از گل بیشتری از این قسمت بدست بیاورید و در طول بازی از آن ها استفاده کنید. هر چه قدر میزان XP و Level شما در این قسمت بیشتر شوند، آیتم ها و مضامین بهتری را در اختیار خواهید داشت. قسمت Career Mode نیز از بخش های جدید بازی به حساب می آید. در این بخش، حالتی را مشاهده می کنید که در آن می توانید به عنوان مربی در تیم های مختلف فعالیت کنید. در ابتدا، شما کنترل یک تیم معمولی را در اختیار دارید و با قسمت های مختلفی روبرو می شوید که کارهای کلی یک مربی را برای شما شرح می دهد.

خرید و فروش بازیکنان، استفاده از ارنج های مختلف برای بازی کردن، ترتیب دادن بازی های تدارکاتی و سایر موارد، از جمله مسائلی هستند که شما به عنوان یک مربی باید در بازی انجام دهید. میزان دستمزد بازیکنان، هزینه انتقال آن ها، جذب بازیکنان مطرح دنیا و بدست آوردن نتایج خوب نیز بخش دیگری از کارهای شما در بازی خواهند بود. اگر عملکرد شما در تیم خوب باشد و بتوانید به مقام های بالا برسید، کم کم تیم های بهتری خواهان شما خواهند شد و حتی پیشنهاد مربی گری در تیم های ملی نیز به شما داده می شود. این قسمت در نوع خودش بسیار هیجان انگیز و جالب است و چالش های بسیار زیادی را پیش روی شما قرار می دهد. در این بخش می توانید بازیکنی که خودتان ساخته اید را نیز به تیم خود دعوت کنید و از او به عنوان یکی از بازیکنانتان استفاده کنید.

نتیجه گیری

FIFA هنوز آن فرمول برنده خود را در اختیار دارد و FIFA 13 نیز با استفاده از آن توانسته به موفقیت بسیار خوبی دست پیدا کند. این بازی دارای یک گیم پلی سریع و روان به همراه مدهای جدید برای بازی کردن است که باعث می شود بازیکنان لذت بیشتری از این عنوان ببرند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, :: 10:22 :: نويسنده : ali